Sunday 29 January 2012

BAHAGIA MILIK KITA BAB 16

"Mia, aku nak mintak maaf sangat dengan kau pasal kejadian semalam..sebenarnya, aku tak terfikir pun boleh sampai macam ni sekali..aku betul-betul marah dengan Rina tuh.."terang Mira dengan nada kesal.

Mia menggeleng. “Kau tak salah la..sekarang ni, beban aku kurang sikit lepas dah pindah rumah ni..Cuma, rindu jugak dengan papa dan mama dekat sana..”ucap Mia.Mira mengerutkan dahi. “Tabah betul kau Mia..macam mana la kau boleh rindu dengan mami jarum tuh lepas dia dah buat-buat macam dengan kau? Haiii, pelik betul..”tungkas Mira.

Mia tersenyum. “Dah la..kita lupakan je..sekarang ni, kau temankan aku pilih baju yang sesuai nak bawak pergi Korea nanti..suami aku kata, cari sikit-sikit dulu..nanti esok, aku dengan suami aku cari sepenuhnya..”terang Mia.Mira mengangguk dan membuntuti Mia.

SO, aunty, macam mana ni?”tanya Qairina. “Entah la..aunty pun tak tahu nak buat apa ni..rungsing betul la..”beritahu Puan Sri Hasnah.Qairina tersenyum. “Aunty, Rina ada cara yang sesuai, cukup sesuai..”telah Qairina sambil tersenyum sumbing.

“Apa nya?”tanya Puan Sri Hasnah.Qairina merapatkan dirinya ke telinga tua Puan Sri Hasnah dan membisikkan rancangan mereka.Puan Sri Hasnah yang mendengar hanya tersenyum seraya mengangguk, mengiakan kata-kata Qairina. “Bagus idea kamu Rina! So, bila kamu nak mulakan?”tanya Puan Sri Hasnah.

“Aunty tak perlu risau..biar Rina yang bereskan..yang paling penting, aunty kena tunggu berita dari mulut Danial yang dia dan Mia ada krisis..”tungkas Qairina.Puan Sri Hasnah dan Qairina bersama-sama ketawa yang sukar ditafsirkan.

“ABANG, baju ni boleh ke bawak pergi sana?”tanya Mia ingin kepastian.Danial tersenyum, “Boleh la sayang..lagi pun, sekarang ni kan musim sejuk..”terang Danial.Mia mengangguk, Danial mengambil keputusan untuk mengambil cuti dan menemani Mia untuk membeli belah pakaian mereka untuk ke Korea.

“Amboi sayang ni..beli barang tak ingat dunia ea..”usik Danial.Mia tersengih, “Alaa..abang yang bagi green light, Mia apa lagi..beli je laa..abang pernah kan dengar pepatah melayu, rezeki jangan ditolak, maut jangan dicari..macam tuh la maksud Mia sekarang..”beritahu Mia ceria.

“Ea..bukan lain ke? Bukan macam ni ke.. maut jangan ditolak, rezeki jangan dicari..”usik Danial.Mia terus mencubit lengan Danial manja.Dia terus memaut lengan Danial dan terus meneruskan misi membankrupkan suaminya, huhu!



N/F : trok btol laa rina dengan hasnah tuhh ! :p

No comments:

Post a Comment