Friday 13 January 2012

BAHAGIA MILIK KITA BAB 8

Di dalam bilik pengantin, Mia siap didandan oleh Mira, Mia yang memakai baju kebaya pendek berwarna putih dengan kain batik coklat keemas-emasan, beserta tudung berwarna coklat, eye shadow Mia berwarna coklat, lipstik berwarna merah jambu dan blusher beserta mascara menambahkan lagi keayuan Mia, terserlah sungguh kecomelan Mia.

"Comelnya, kau Mia! jeles aku tau!"puji Mira.Mia mencebik. "Banyak kau punya cantik..kau pun apa kurangnya, kalau tak macam mana Syukri boleh sangkut dengan kau?"balas Mia.Bagi Mia, Mira tidak kurang juga cantiknya.

Mira hanya tersengih. "Tapi kan, muka kau nampak lain, aku rasa kalau Encik Danial nampak kau pun cair.."usik Mira.Mia menjelirkan lidah.Mira tergelak melihat gelagat Mia.Mia turut tergelak sama.Mira keluar sebentar untuk melihat di luar.

"Wey Mia, mak Encik Danial dah nak masuk untuk majlis tunang.."beritahu Mira, Mia mengangguk.Hatinya berdebar debar kerana takut dibenci oleh Puan Sri Hasnah.Tidak sampai 5 minit, Puan Sri Hasnah masuk sambil membawa kotak cincin dengan wajah yang kelat.

Mia tersenyum tapi tidak dibalas oleh Puan Sri Hasnah, Mira yang melihat hanya pura-pura tidak nampak.Puan Sri Hasnah memakaikan cincin di jari manis Mia.Suasana di dalam agak riuh rendah dengan wartawan-wartawan dan jurukamera untuk mengambil gambar.Maklumlah, Puan Sri Hansah, Tan Sri Idris, dan Danial Hakimi kan orang ternama.

Mia terus menyalam Puan Sri Hasnah, tapi Puan Sri Hasnah mengangkat sebelum sempat dicium oleh Mia, Puan Sri Hasnah terus mendekatkan dirinya ke telinga Mia. "Kau dengan sini, kalau kau kahwin dengan anak aku, itu tak bermakna aku boleh terima kau..aku akan buat apa sahaja untuk kau berpisah dengan anak aku..sebab anak aku tak layak untuk kau.."sinis Puan Sri Hasnah.

Mia mengangguk, hatinya bagai dihiris, sedih sungguh hatinya ketika itu.Dia seperti hendak menitiskan air mata tapi ditahan.Mira yang sedar, terus mengusap bahu Mia, Mia hanya tersenyum.Selepas itu acara akad nikah.

Dengan keizinan Allah, akhirnya, Nurul Mia Sarah dan Danial Hakimi selamat diijabkabulkan.Mia menitiskan air mata terharu.Dia sedih, kalau ibu bapa dia dapat melihat semua ini, pasti mereka turut gembira.Danial masuk dengan memakai baju melayu satin berwarna putih beserta sampin, terserlah sungguh ketampanannya.

Danial menyarungkan cincin di jari manis Mia, Mia terus menyalam, Danial mencium dahi Mia dengan perasaan yang semakin mendalam.Danial terus merapatkan diri ke telinga Mia, "Sayang, you look so beautiful.."puji Danial, Mia hanya tertunduk malu.

Selepas itu, acara makan-makan.Mia duduk di sisi Danial.Danial dan Mia di minta suap menyuap, mereka terus melakukannya dengan perasaan malu.Kemudian, acara bergambar, pelbagai pose diberikan.Mereka telah menukar pakaian di hotel yang telah ditempah oleh Tan Sri Idris.

Mia yang memakai gaun labuh berwarna ungu muda, dengan tudung sarung yang sama warnanya dan mahkota yang tersergam indah di atas kepalanya, comel sungguh wajahnya ketika itu.Danial yang siap tsukedo, tampan sungguh wajahnya.

Mereka diminta memberi pose.Danial memeluk erat pinggang Mia manakala, Mia memeluk erat leher Danial, Danial memberi pandangan yang menggoda.Mia menepuk lembut lengan Danial.Mereka tersenyum bersama.

Selesai sahaja majlis tersebut, Mia terus menukar bajunya dengan baju lengan panjang berwarna biru muda dengan track suit dan tudung sarung berwarna biru.Dia menolong kemas mana yang patut, banyak kali dilarang, tapi masih hendak menolong, Mira pulak dah lama pulang.

Danial yang mencari kelibat Mia akhirnya tersenyum melihat Mia mengemas ruang tamu.Danial terus memeluk erat pinggang Mia dari belakang. "Oh mak kau!"latah Mia.Mia melihat Danial.

"Ya, Allah..abang ni, terkejut Mia tau..lemah semangat.."balas Mia.Danial hanya tersenyum.Mia baru perasan ada orang yang melihat adegan mereka. "Abang, dah laa..orang dah nampak, tak tahu malu ke?"balas Mia sambil menepuk lembut tangan Danial yang melingkari pinggangnya.


"Biar lah.. Mia kan isteri abang, suka hati abang la nak buat apa.."balas Danial. "Alaaa bang, nanti dalam bilik la ea..sambung balik.."balas Mia sambil tersenyum.Danial mengangguk. "Okay, abang tunggu ea..Mia cepat sikit masuk bilik, takyah la kemas sangat.."balas Danial dan terus bergerak ke bilik.


Mia yang sudah siap berkemas terus bergerak ke bilik.Dia melihat Danial sedang duduk di balkoni, Mia terus mencabut tudungnya, rambutnya dilepaskan, lawa sungguh dia.Danial terus menoleh terpegun.Mia memberi senyuman dan terus masuk ke bilik air untuk membersihkan diri.


Mia terus keluar dengan memakai baju satin berwarna putih paras atas lutut yang jarang yang boleh melihat susuk tubuhnya tanpa lengan.Danial yang melihat terus memberi senyuman yang menggoda.Naluri kelakiaannya berkocak.


Mia hanya membalas senyuman itu dan terus bergerak ke meja solek untuk menyikat rambut dan memakai sedikit bedak, dari cermin dia melihat Danial masih lagi tidak lepas memandang Mia.Danial terus bergerak ke arah Mia dan terus memeluknya dari arah belakang.

Dia meletakkan kepalanya di bahu Mia.Mia diam. "Sayang, thanks sebab jadi isteri abang, abang sayang sangat-sangat dengan Mia..i love you so much.."ucap Danial.


Mia tersenyum. "Abang, thanks sebab sudi jadi Mia, Mia sayang sangat-sangat dengan abang..i love you so much too.."balas Mia pula, Danial tersenyum dan terus memaling muka Mia menghadapnya. 


Danial merenung dalam-dalam mata Mia, Mia turut membalasnya.Dengan perlahan Danial terus mengucup bibir Mia.Danial terus mengangkat Mia ke atas katil, Mia hanya diam dan mereka bersama-sama menjalani bahtera pencintaan yang penuh kebahagiaan.






p/s : korangg .. bce la ea ? jgn copy tauu , nnti aku smackdown sorngg-2 nnti .. cehh !
        peace ( Y )
 

No comments:

Post a Comment